久しぶりに会った友達
2023
Software:STYLY, Unity, Blender, Processing, Gimp
このシリーズは、仮想現実において人間関係を形成しているキャラクターをモチーフとし、私(作者)が数年ぶりに彼、彼女らに再開を果たし、変わり果てたその姿を記録したポートレートである。
この動画は、ANB Tokyoのクロージングイベント 「エピローグ⇆プロローグ」でのグループ展「Platform 29.8」において、ポートレート写真の壁面展示と、仮想現実に存在するキャラクターのARによる、XR展示の様子。
Perspective of Virus
2022
Software:Unity, Blender, Processing, Zenbeats, Gimp
絵画とリンクしたモバイルゲーム。
上記リンク(Android対応)からダウンロードして、ぜひプレイしてください。
This mobile game is linked to a painting.
it is available for Android, Please download and play!
Garden of Chaos
2022
Software:STYLY, Unity, Blender, Zenbeats, Processing, GIMP
https://gallery.styly.cc/scene/ce87c9...
絵画とリンクしたVR。
VR/AR/MRクリエイティブプラットフォームSTYLYより体験可能。VRゴーグルの使用を推奨。
This VR content is linked to a painting.
There are English subtitles on this Youtube video.
バタフライエフェクトを表現したプログラミングアニメーション
2020 0:09
Software:Processing
これらの模様は同一のコードから生成されたもので、コードの中の変数がランダムに変化するだけで、全く異なる結果が生まれる。
”A programmed animation expressing The Buttefly Effect”
These patterns are created from the same code. Merely changing the variables in the code randomly produces totally different results.
多数派と少数派が互いに及ぼす影響の過程を表現したプログラムアニメーション
2020 0:51
Software:Processing
マット・ピアソン著『ジェネラティブ・アートProcessingによる実践ガイド』*1に載っていたパターンである、ヴィシュニアク・ヴォートをを参考にして制作した。
書籍に記載されているヴィシュニアク・ヴォートとは、格子状に区切られたそれぞれのセルが、隣接するセルの傾向によって変化をするもので、セルを色(白と黒)によって多数派と少数派と表現している。私が制作したコードでは、ビジュアルと、セルが変化するルールを変更した。セルを多数派と少数派に例えているのが、ヴィシュニアク・ヴォートに私が興味を抱いた部分でもあるため、コンセプトが変わる程の変更は加えていない。
”A programmed animation expressing a process in which the majority and the minority mutually influence each other”
I created this work using the Vichniac Vote, a pattern listed in Matt Pearson’s “Generative Art Processing niyoru jissen guide”*1. As described in his book, the Vichniac Vote is an algorithm where cells separated by a grid change depending on the trends in the surrounding cells. The majority and minority populations are expressed by the cells’ colors (white or black). In the code I created, I changed the visuals and the rules for cells changing. Since using cells as a simile for majority and minority populations is also what drew me to become interested in Vichniac Votes, I have not made any changes that would alter the concept.
*1 マット・ピアソン 著 久保田 晃弘 監訳 沖 啓介 訳 『ジェネラティブ・アート Processingによる実践ガイド』 ビー・エヌ・エヌ新社 2012年
カオスの森
2020 1:58
Software:Blender, Processing, Zenbeats, Gimp
360度3DCGアニメーション。絵画のモチーフとしてきた3Dモデル等を使用して構成しているが、その後に新たに描く絵画にも影響を与えている。
”Forest of Chaos”
A 360-degree 3D CG animation. It was made using 3D models and other elements that I used as motifs in pictures, and has, in turn, continued to influence newer pictures.
La Vie en Rose
2020 油彩、インクジェットプリント、キャンバス 112.0x 145.5cm
"La Vie en Rose"
2020 Oil, inkjet print on canvas
「向日葵の中の桜」のためのプログラミングによるアニメーション
「夏と少女」のためのプログラミングによるアニメーション